Ja.

Zelfs al is de procedure nog niet gestart of als de advocaat nog niet veel werk geleverd, dan moet je hem/haar betalen voor het gedane werk.

Als het gevraagde bedrag je buitensporig lijkt, kan je er wel tegen reageren.
Meer info vind je onder ‘Wat doen als je niet akkoord bent met de ‘staat van kosten en erelonen’?

Je kan van advocaat veranderen als je niet tevreden bent:

  • ofwel verwittig je zelf je advocaat en vraag je de afsluiting van het dossier;
  • ofwel stap je naar een nieuwe advocaat en vraagt hij/zij het dossier op bij je vorige advocaat. De nieuwe advocaat vraagt dan ook of er nog een factuur openstaat.

Als je alleen nog maar een voorschot (provisie) bij je eerste advocaat hebt betaald, dan komt er nog een eindafrekening. Die bevat de kosten van het werk dat de advocaat werkelijk geleverd heeft. De vorige advocaat stuurt de eindafrekening naar je  nieuwe advocaat, samen met het dossier.
Ondertussen mag de nieuwe advocaat al beginnen werken in het dossier. 

Je vindt meer info:

De volledige inhoud van deze fiche is enkel toegankelijk voor leden van HelderRecht.

Om toegang te krijgen:

Nog geen lid?

Vraag info over onze abonnementen

Ontdek al onze diensten

Attribution - Pas d'Utilisation Commerciale - Pas de Modification 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) Click op de afbeelding om meer te weten te komen over Creative commons

Misschien vindt u deze fiches ook interessant