In de beslissing moet zeker het volgende staan:

  • dat je beroep kan instellen tegen de beslissing;
  • het adres van de bevoegde arbeidsrechtbank;
  • de termijn en de regels om in beroepte gaan;
  • de inhoud van artikels 728 en 1017 van het Gerechtelijk Wetboek (regels over hetverschijnen en de vertegenwoordiging voor de rechtbanken en regels over degerechtskosten);
  • het dossiernummer en de maatschappelijk assistent die je dossier beheert;
  • dat je uitleg kan krijgen over de beslissing van de dienst die het dossier beheert.

 

De beslissing moet feitelijk en juridisch gemotiveerd zijn. Dat betekent dat in de beslissing moet staan:

  • om welke feiten het gaat;
  • welke wettelijke regels toegepast worden;
  • waarom de toepassing van de wettelijke regels op de feiten tot die beslissing leidt.

 

Je wordt op de hoogte gebracht van de beslissing:

  • ofwel via aangetekende brief;
  • ofwel door het afgeven in persoon met een ontvangstbevestiging.

 

De beroepstermijn van 3 maanden begint nog niet te lopen als:

  • je niet op één van beide manieren op de hoogte werd gebracht;
  • de beslissing niet de verplichte vermeldingen bevat.

In dat geval kan je ook nog in beroep kan gaan wanneer de beslissing al meer dan 3 maanden geleden genomen is.

Je vindt meer info:

De volledige inhoud van deze fiche is enkel toegankelijk voor leden van HelderRecht.

Om toegang te krijgen:

Nog geen lid?

Vraag info over onze abonnementen

Ontdek al onze diensten

Attribution - Pas d'Utilisation Commerciale - Pas de Modification 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) Click op de afbeelding om meer te weten te komen over Creative commons

Misschien vindt u deze fiches ook interessant